torsdag 11 december 2008

Ut med Make up store in med I.D


Gokväll!


I går så hade jag & Marielle kundkväll På VILA, det var mycket trevligt. Jag lärde mig också en hel del om huden och hur viktigt det är det vi kletar på oss i fejjan. Jag tänker inte så mycket på vad jag tar på mig funkar det så ja men då är man nöjd. Däremot så har jag mer och mer börjat tänka på varför jag alltid får en vit prick vid läppen små vita prickar vid ögonen, och ja svaret är ju dom hudprodukter jag använder. Dom är helt enkelt kassa, och förstör min hud. Lypsylen man använder innehåller gift och det gör att jag får vita prickar runt huden. Runt ögonen beror på att jag använder fel sorts dagkräm och den innehåller också gifter som lägger sig under huden. Det ska bli ändring på detta och jag sa helt byta ut hela sminkserien + hudvårdserien. Ut med Make up Store & in med I.D. Dags att börja bry sig. Huden är ju ändå något jag ska visa utåt i kanske 65 år till? Så därför är den viktigt. Så alla fokus och pengar på hud ingen fokus på kläder...
Mera kundkvällar blir det och jag tycker all ni som läser och känner er sugna att haka på. Maila bara mig så styr vi upp något:-)

9 kommentarer:

Sofia sa...

Hallå!

Det är bara att ringa! Har ingen tid att göra någonting innan tentan bara eftersom jag läser 12 timmar om dagen. Men efter tisdag hjälper jag dig gärna! =)

Snart ses vi! =)
Kram

Anonym sa...

Id är inte de enda som har mineralpuder. Det finns billigare varianter som är precis lika bra =)

Anonym sa...

Då skulle jag vilja veta vilka det är? Vilka billiga varianter som är lika bra och inte innehåller kemikalierna... som är farliga för huden. / Frida

marielle sa...

Bra Frida, kör hårt! ;)

Anonym sa...

Laura Mercier, Isadora, Youngblood är några exempel =)

Inreda Mera Hemma sa...

Känns inte som att Isadora & I.D är samma sak? I.D innehåller inga kemikalier, dom andra har jag ingen aning om:-)FAst jag är ju ingen expert så.... Anononym? Vem är du ?

Anonym sa...

HH mineral cosmetics var den enda av som fick högsta betyg i Expressens stora mineralsminktest förra helgen. ID fick en fyra eftersom den innehåller vismutoxidklorid, en tungmetall som bland annat kan orsaka reaktioner som klåda och rodnad. monica

Inreda Mera Hemma sa...

Jaha se där... man lär sig något nytt varje dag:-)

Frillan sa...

Ojdå! Tungmetall på hyn låter ju fräscht....:)