måndag 1 december 2008

Måndagsmorgon 07.00

Godmorgon!


Morgonpigg trots 6 sömn, tror helgens sovtimmar 10-12 h per natt har gett sitt. 6-8 h är perfekt för mig. Ja måndagsmorgon hade innerburit att jag egentlige skulle jobba i dag, men nu har jag jobbat så mycket + så jag tar komp ela veckan, förutom i morgon tisdag = möte. Måndag i dag & jag ska fortsätta min pyntning , prommenera lite... & pyssla på. Ikväll kanske det blir hockey.


Ska slå in lite julklappar också & betala räkningar. Jag vill passa på att tipsa er om en sak. Jag äter ju Rosenrot & Magnesium, ett hett tips för dig som känner dig lite trött och häning just nu och vill bli piggare & ha mera energi.


Om Rosenrot sägs: Utsedd till årets hälsopreparat 2003, 2004 och 2005!
Rosenrot. När stressen dämpar orken och lusten.
Rosenrot är snabbverkande. Du får snabbt ny energi, men framförallt ger den ett lugn och ett tålamod. Känslan av stress minskar och det blir lättare att fokusera och ta tag i problem. Glädjen och lusten kommer tillbaka. Effekten är visad vid ett flertal kliniska studier.
Extra Stark Rosenrot innehåller det mest högkoncentrerade och väldokumenterade rosenrotsextraktet i Sverige.
Kliniskt dokumenterad effekt!
Om Magnesium sägs av
Dietist Jaroslava
Man behöver ca 350 mg magnesium per dag. Magnesium, precis som kalcium, behövs för en stark benstomme. Nerv- och muskelceller är för sin funktion beroende av magnesium.Risken för att utveckla magnesiumbrist är liten för den som äter en allsidig kost. Personer som eventuellt skulle kunna utveckla en brist har dåliga kostvanor samtidigt som de äter medicin som gör att man förlorar magnesium eller dricker mycket alkohol. Olika sjukdomstillstånd kan också leda till magnesiumbrist.Symtomen på magnesiumbris är svåra att skilja från de vid kalciumbris. Nervsystemet påverkas med koncentrationföljd. I muskulaturen känns domningar och stickningar och vid allvarlig brist förekommer även muskelryckningar. Aptitlöshet och illamående med diffusa buksmärtor är inte heller ovanligt i samband med magnesiumbrist. Magnesium finns rikligt i gröna grönsaker och i mjölk, men återfinnas i större eller mindre mängd i alla baslivsmedel.
Så nu vet ni varför det är bra.
Godmorgon

3 kommentarer:

Rickard sa...

Fan jag tror jag ska testa din mirakelkur, jag är ju sveriges tröttaste kille så det där kan vara nåt! Tack doktor Frida för tipsen!

Dessie sa...

Annars så brukar man ju inte vara så pigg efter 6sömn!=) I min värld är ju detta =ingen sömn alls! ha ha ha Kraaaamen

Dessie sa...

hi hi, jag har faktiskt ätit rosenrot i flera år. Fast jag tar en bara när jag vet att dagen kommer att bli speciellt tung eller när jag inte hinner sova så mycket som jag igentligen behöver. (Jag har sömnbehov som ett litet barn! =))