fredag 22 december 2006

Glögg kväll & Julgran...och lite jordgubbar

Gokväll ...

I går klädde vi julgranen, den blev helt OK , för att vara en svensk gran. Som ni vet kan dom vara lite glesa... försökt få tag på en plast men alla någonlunda billiga snygga vara slut väldigt tidigt. Så Micke högg en i skogen och det funka:-) Liknar denna ( se nedan)


Näää det gör den inte, mer än att vi har guld i den... hihi


Ikväll har vi haft glöggkväll här, de va nice... Vid 23.00 for vi på balsac, vilket jag ångrade för det var 60:- inträde + liveband, ( köpte öl me) var inte upplagd för hög ljudnivå tok mycket folk, mer normal musik , normal ljudnivå, tokmycket folk så man kan prata. Jag måste erkänna att jag har ett problem med ljudnivåer, jag har svårt att vistas där ljudnivån är hög jag hör så mycket sämre. Men jag kanske inte är ensam? Som sagt vi blev en del här hos oss, 4 glöggsorter, ett osande trapphus av glögg och kanske 20 pers... en del lite på lyset:-) TREVLIGT:-)


Sofia & Anna kom som har varit i uppsala hela hösten, Anna back för ett tag och Sofia som har 7 terminer kvar av sin utbildning ( inte avis, men du gör det bra gumman:-) var här och det uppskattades, sakna dock Sandra och Emma som hade annat... En lyckat kväll:-)


Min dag började INTE bra, och det pga en stressig gård dag. Jag vakna 07.45 började egentligen 07.00, jag försover mig aldrig, men någon ska det göras och det blev i dag. Men sen flöt den på bra sluta vid 15.00 så det blev det ner på stan handla lite till kvällen, sen hem och stöka i ordning inge stress alls. Jag hatar stress ingen mår bra av stress, eller? jag är klar med alla julklappar, och ikväll när jag lägger mig ska INGEN väckare ställas... Går inte att beskriva hur skönt det känns... ( kanske som en vacker sommardag, klockrent väder, du är ledig och äter jordgubbar:-) Bra jämförelse... ( erkänn du vill ha :-)


Jag avslutar med att säga att jag är lite lullig...( Texten?!? kanske blev konstig??)


Kram på er


1 kommentar:

Anonym sa...

hey baby!!kolla tiden!!helt sjukt!! har ingen bra bok att läsa så jag måste surfa mig till sömns (jocke har slocknat den lilla sjusovar´n ...ha ha) har haft en trevlig kväll, jonas blev mkt överraskad, önskar dock att vi kunnat tittat förbi hos er med, men ack det får bli en annan gång... balzac blir ofta en flopp nu för tiden, kan det bero på att vi har blivit kärringar eller vad är det frågan om????? love ya!