fredag 29 december 2006

Bakning, Bailys och Sällskapsspel


Godmorgon ...


Märkväl att jag säger godmorgon kl. 10.13 vilket är ovanligt mina morgonrutiner är inte vad det brukar, jag brukar säga godmorgon vi 08.00 eller vid 07.00, men min långa ledighet har gett mig lite slöhet där... Snart börjar jag om att jobba, längtar faktiskt lite känns kul att gå på ett schema:-) Och slippa skolan:-)


I går hände det mycket,eller jag hann med en del, börja morgonen med en prommenad vilket var iskallt, 2 minus men jag frös...brrrrrr

Sen bakade jag och Sandra massa bröd och det blev mums:-)
Det som vi kanske inte räkna med att det skulle ta så lång tid som 4 h. Sandra och Jocke bjöd sen på middag och kaffe med Baileys, vilket var väldigt nice, sen kom Stina, Frida ,Harry, Linda och Emma förbi vi prata lite nyårs och spelade Sverigespelet. Det är ganska roligt, mest roligt när det kommer en enkel fråga. Jag fick en fråga som ungefär löd så här: Vad sa kopral Fredriksson när hans "grupp" blev tillsagda att vara nyktra? ( Vem är kopral Fredriksson? Ska man verkligen kunna en sådan fråga??) Jag kom inte i håg svaret det var ännu mera konstigt. Sen kom en annan fråga som var lite rolig, Vem av USA presidenter var först att besöka Sverige? Stina svara Lincoln ( Vilket är ett helt OK svar) Jag trodde Clinton, och rätt svar var Bush... och då trodde Bush att han var i Schweiz... Ja som sagt spelet är att rekommendera:-)
En mycket händelsrik dag:-).
I dag ska jag kanske en sväng på stan men jag borde egentligen inte för att jag har inte så mycket pengar och när mn är på stan så går det bara pengar... Men ikväll så ska jag och Micke fra till mamma och vara där och umgås med mamma och syster eventuellt bror... Snart är det nyårs:-) Allt är som nästan ordnat, bara mat kvar att inhandla...
KRAM PÅ ER

2 kommentarer:

Niniz sa...

hej sötnos =) GOTT NYTT ÅR!!! Hoppas ni får det mysigt...KRAMAR

Emma sa...

hej svejs... ja, det var riktigt trevligt igår.. kom på att ja ska sätta mig i morgon och göra en massa charader...