måndag 17 maj 2010

Lite shopping

Gokväll

Vi har en stark tjej här hemma, huvudet och nacke tränas förbrilt, och i dag så vände hon sig på skötbordet, nu var ju säkert det slumpen, när kan dom vända sig själva 2-3 månader??
Ja helt magiskt att se. Söt är hon.

Idag har vi prommenerat en sväng sen bara vilat. Min kropp är inte i bra form. Det känns nu att jag legat i 6 veckor före förlossningen, precis som läkaren sa till mig så kommer det att ta tid att återhämta sig, men jag trodde kanske inte riktigt på han då, inte att det skulle slå så här hårt på mig. Ska städa lite ikväll, behöver dammsugas... Längtar till att inreda altanen.. snart anländer möblerna
Det blev lite internet shopping i dag, M köpte nya Nike skor, Elle fick sig en overall + en lampa till sitt rum. Jag köpte 2 tröjor. Om man handlar för 1500 kr får du 500 kr i rabatt om du anger kod 210806 Allt detta för 1000 kr, helt okej deal, bara nike skorna kosta 995:-


2 kommentarer:

Anette sa...

Hej BB-kompis! Verkar som ni har det gott och myser mycket hemma! Kul!

Tänkte bara höra om du inte vill dela med dig av din förlossningsberättelse?

Hälsningar Anette

Inreda Mera Hemma sa...

Ja min förlossning, jag kan ta dem lite kort. Kom in med värkar 19:30 och var då öppen 5 cm, sen hade jag helt okej värkar fram till 22:45, sen börja det göra rejält ont. Vid 21:00 fråga barnmorskan vad jag vile ha för smärtlindring, ingen alls var mitt svar då, lite lustgas.
Vid 22:00 börja jag andas lust gas. Närmare 23 börja jag missbruka den och blev då väldigt illamående och borta. Så när krystvärkarna satte igång 24:00 var jag rätt borta & trött. Sen så blev min livmoder trött, så värkdropp sattes in. & 00:55 var hon ute.
Jag hade en bra förlossning, det gjorde ont , och jag ångra väl kanske att jag inte tog smärtlindring, men det gick ju ändå. Barnmorskan var stolt över mig & jag över henne, vilket kanonjobb dom gör.
Men det är en häftig upplevelse. & jag vill absolut göra om den:-)))Se upp med lustgasen, jag kommer inte att använda det igen, den fungerar inte på alla. Och har ibland fel effekt. Tyckte inte den hjälpte speciellt mkt heller. Lycka till:-)) Snart dags:-D