onsdag 5 maj 2010

Life is NOT good

Godmorgon

Har just slagit upp ögonen, trött är jag, känner mig lite ledsen än, känns inge bättre. Idag kommer domen vad allt kostar, jag gissar på många tusen lappar.



Vi går ju i bilbytar tankar, och planen var att byta idag. Vet ni vad jag gjorde igår, jo jag krocka audin, eller jag la inte i handbromsen på en typ plan parkering och så klart rullar den in i en annan bil. Smart, nä det är jag inte. Så idag ska det betalas och jag ska väl må ännu sämre än vad jag gjorde igår.

Vad är oddsen att detta händer?? Jag har inte ens krockat eller blivit stoppad av en snut på 10 år, under min tid som körkortinnehavare.

Jag önskar att jag haft en riktig lön för det här blir inte billigt och med en sjukpenning så kan det nog inte komma mera olägligt.

Skulle gissa att det går lös på 6000 kr med självrisk för 2 bilar, jo den andra ska jag ju också betala. Jag vet att pengar inte är allt men ibland känns det så, i alla fall just nu.

På riktigt har jag haft en dålig vår och detta gjorde den inte bättre


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Sofia sa...

Nej men gumman! Det var ju jättetypiskt. Men du ska se att det ordnar sig. Pengar är ju verkligen inte allt men så mycket lättare det hade varit om man aldrig behövde tänka på dem. Du får försöka se det positivt... Det kunde ju ha varit dagen då försäkrningen gått ut och då hade det blivit mycket dyrare..!

Kram kram

Anna sa...

Men stackare!!! Men täcker inte er hemförsäkring den andra bilens självrisk? Jag tror det...ni ska ju inte behöva betala flera självrisker. Kolla då upp det innan du öppnar plånboken. Jag lider med dig för att jag skulle kunna göra PRECIS samma sak. Vi ska också byta bil och jag är nervös varenda gång jag her mig ut med bilen för att jag ska orsaka någonting med den...:( Det löser sig ska du se, du lyckas ju hålla inne dottern din, mot alla läkares förväntningar så nog ska det här också lösa sig till det bästa. Kram