måndag 31 maj 2010

Handjagaren

sitter i soffan med en kopp kaffe, helt slut är jag, har klippt 1/2 gräsmattan, med vår gräsklippare. Ett tips åt mig själv är att inte låta gräset växa så långt då man klipper med den, det blir lätt lite tungt:-S

En långprommis har det också blivit i dag, så nu får det vara färdig jobbat för dagen, kanske att jag klipper resten ikväll om jag orkar.

Micke kommer hem med plantor ikväll, jordgubbar och rabarber, har alltid velat ha rabarber, ett stort + att dom är fullvuxna redan:-DDD min kryddträdgård har börjat växa, snart snart kan man börja ställa och planerta blommor ute, *längtar*

möblerna på altanen har kommit, och jag ska snart börja måla pinnstolarna, jag hade först tänkt måla alla vita, men kanske en vit en röd en blå och en gul?!?! Lite färg!?!? Ska fundera lite till.
Har sett ett tyg på Åhlens som jag tänkte klä sofflocket i, tror det här blir fint:
Kanske man tar färgerna i tyger och sätter på pinnstolarna!?!?

2 kommentarer:

rebban sa...

Åhh.. börjar bli nyfiken på uterummet :) Vi får kika förbi nån dag tror jag.. funderar på att ta kompledigt på fredag.

Kram kram

.: Elin :. sa...

Superfina tyget! Jag har det på gardiner i lekhörna och kök. Kommer sitta perfekt på ditt sofflock!