torsdag 5 februari 2009

Fördomar

Godmorgon!
Blev ledig i dag, tog komp ledigt. Ledig nu till tisdag egentligen fast då har jag utbildning på måndag.

Klockan är 07.51 & jag klev upp 07.30, ville som vanligt upp & lyssna på Riks MorgonZoo. Blev ändå väckt vid 06.
Jag började min morgon med att surfa in på Aftonbladet & läser där att Polis filmades i Rasist attack. Klickar mig vidare in på artikeln & läser den. När jag läst klart är jag inte förvånad & känns som att det händer ofta. Att poliser inte sköter sig & klantar till sig rejält. Dess poliser sa då

Men fokus hamnade snabbt på polisernas interna kommentarer i polisbussen.
En polis säger:
– Jag håller med han gubben på Ica i Vellinge: ”Ni har kommit till fel kommun, blattejävlar”.
Lite senare ser poliserna i bussen den nu åtalade 21-årige mannen:
– Den lille jävla apajäveln. Ska jag göra han steril när jag får tag på honom? frågar en polis sina kolleger.
En annan polis svarar direkt:
– Ja, han ska ha så duktigt med stryk så han inte kan stå på benen.


Hur kan man som polis säga så här? Är man då lämplig att jobba som polis? NEJ. Min fördom mot poliser är det gång på gång klantas till på jobbet genom att köra i fyllan, misshandla sin fru, förskingra pengar misshandla folk. & detta anses inte var nog för att avskeda, vilket är helt otroligt. Är poliser "Övermänniskor" Dom förtjänar en andra chans & kan ses över lagen. Rasister ska inte jobba som poliser. Skärpning! Allvarligt. Hoppas den 21 åriga mannen för rejält med skadestånd och en Ursäkt. Kränkning.

Jag kan ärligt säga att jag har fördomar mot polisen & en gång i tiden ville jag själv bli en jag ändrade mig . Kanske dumt men. Glad att jag valde det yrke jag gjorde och insåg det innan det var försent. Någon som har makt borde skärpa reglerna för intagningen.

Nu finns det ett gäng bra poliser jag har några släktingar & känner några poliser som är jättebra så jag drar inte alla över en kam, tycker bara regler borde skärpas så att dom med rasistiska åsikter inte slinker igenom.

Dagens diss Går det Försäkringskassan som inte betalar ut tandvårds bidraget i tid & Tandläkarna riskerar att gå i konkurs då dom ligger ute med 38 miljoner. Helvete Försäkringskassan SKÄRPNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vad arg jag lät, det är jag inte. Hade en kanondag i går jag log hela dagen & var glad. I dag tror jag det blir en likadan dag, ska fara och träna go på bio & bara va!
Godmorgon

Inga kommentarer: