måndag 8 september 2008

Råttor i stan...?

Godmorgon
Jag har fått höra att vi har råttor i stan, stället där dom bor är soptippen, kanske inte oväntat, nej. I närheten av soptippen så ligger ICA Maxi, där sprang en skeppar råtta lös utanför vid kundvagnarna, personal gjorde en manöver och tog råttans liv och la den i en kartong och bar in den i butiken. Här skulle jag gärna backa bandet, dom bar alltså in råttan i butiken? Ja...

Vad innebär detta?

Att det finns fler råttor utanför Ica Maxi? Det finns råttor inne på ICA maxi? Som springer på lagret bland frukt och annat, råttor är väl kanske inte kända för att vara rena djur och kan sprida en hel del.

Detta är ju bara ett rykte att en skeppråtta bragds om livet utanför ICA Maxi.. så allt kan ju vara påhittat. Vilket jag inte tror. Vad tror ni?

Jag hade lite svårt att sova i går, och låg och skrev dagbok, fick lite insikt om att jag behöver med harmoni i mitt liv, göra mera grejor som jag mår bra av ofta:-) Inget som är dåligt nu men det kan bara bli bättre. Jag & Micke städade tillsammans i går, det mår jag bra av då jag inte gör det själv, och det gör jag ofta, inte för att Micke är lat han städar gärna men jag hinner alltid först. Så jag ska skärpa mig på & dessa mål har jag satt upp


*Gör 1 grej åt gången ( Inte byta gardiner & se TV)

*Hålla med ordning hemma

*Stressa mindre

*Skärpa mig med kosten, det finns ingen genvägar med min mage, dags att sluta med godis och allt annat snacks,(finns bär) jag mår ofta dåligt för jag fuskar. & ta magtabletter DET HJÄLPER!

*Ta semester från företaget ibland och känn lugnet

*Läs en bok

*Komma igång med träning 3 ggr/vecka

*Köpa Rosenrot

Jag tror att dessa mål är bra för mig & kommer att ge mig mer harmoni

& harmoni är väl en bra grej?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tipsar dig om att även sätta upp mål kring HUR du ska göra saker... T.ex. Stressa mindre, det kan verka som ett väldigt tydligt mål, men hur når du dit? Hur märker du att du stressar mindre...? m.m.

Kram

Inreda Mera Hemma sa...

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar??? Listan är ju ett sätt att tagga ner & mål?? VAd menar du ?

Inreda Mera Hemma sa...

Vad barsk jag lätt ha ha det var inte meningen, jag tror väl att dessa mål gör att jag kommer att stressa mindre, i min dagboke så är listan längre, valde att inte skriva hela på bloggen...