fredag 26 september 2008

Nätverkskontrakt - Laila Gentzel


Godmorgon

Äntligen fredag, i dag är jag ledig igen:-) Känns super. Ikväll blir det en vinglas med tjejerna:-) Sen i dag blir det stan en sväng, jag MÅSTE köpa en present, deo, puder, concealer & ett vitt linne... sistnämda är inte nödvändig men ja nästan...


Löning i dag känns väl bra, jag hoppas jag kan fara till Sundsvall , jag vet inte än...
I går var jag på Föreläsning om Nätverkskontrakt. Det var en dam vid namn Laila Gentzel som höll i föreläsning. En otrolig kvinna. Laila har i 35 år varit psykisk sjuk, och har under denna tid kämpat mot psykiatrin & mot sin sjukdom. Har utbildat sig till brukarkonsult, Lärare i Svenska & föreläser numera runt om landet. Laila var imponerat av Skellefteå och hur långt vi kommit här med sammarbete mellan Kommun och Landsting, och det var jag jobbar ju mitt emellan kan man säga. Skellefteå är en förebild inom Psykiatrin i Sverige.
Hon hade många kloka ord att säga & i går när jag kom hem la jag mig och började läsa boken...
Får ni möjligheten att gå på en föreläsning med Laila så gör det, hon inspirerar & berör
Godmorgon

Inga kommentarer: