tisdag 30 september 2008

Apåbro att jobba mycket


Gokväll


Det slår mig ofta hur mycket jag egentligen jobbar. Men det är positiva tankar... Kanske inte när jag är som tröttast... Men jag gillar att jobba.

Jag har nog alltid gillat att jobba, finns det inte jobb skapar jag jobb... Mitt heltidsjobb & mitt företag ger mig en arbetsdag på 12 h i snitt om vi ska lägga ett snitt... 12 h är en ganska lång arbetsdag, lång men trevlig. Det kommer ju inte alltid att vara så här, bara tills jag tröttnar, skaffar barn, hittar ett annat projekt.. som ett hus kanske ? Då måste man kanske minska. Sen sover jag på jobbet, ordagrant fast jag har jour + att jag lägger mitt egna schema= Lyx. Men jag tror inte att det är så många som förstår att jag jobbar så mycket... Tid är tyvärr inget jag har gått om, men det är något jag alltid vill ha mera av...


Gokväll

3 kommentarer:

Sofia sa...

Ja, visst är det konstigt att man faktiskt orkar göra tolv timmars-dagar, dag ut och dag in (med vissa undantag förståss). Kanske betyder att man har valt rätt här i livet?
Önskar också att jag hade mer tid! Den som uppfinner ett dygn med minst 25 timmar ska få Nobel-priset! =)
Kram kram

Anonym sa...

Det har jag tänkt på. I sex and the city du vet. Vissa av dom brudarna jobbar typ 15-timmarsdagar. OCH hinner med allt det där andra som serien faktiskt handlar om. Är det riktigt trovärdigt? Hur har kvinnor som närmar sig 50 den energin? Jag fattar inte.

Inreda Mera Hemma sa...

Nä det tror ag inte, jag vet inte hoppas det ag har helt sjukt mycket energi ibland, men jag knappast den åller i sig tills jag är 50 utan jag tror den försvinner när vi får barn...