onsdag 6 maj 2009

Pyssel & Funderingar


Gokväll!


Detta har varit en lång dag, jag har haft ont i magen tagit medicin mot det hjälpte föga, men ja det gick väl an. Jag har också fått en tid på röntgen den 19 maj, Yejjj! 2 veckor kvar lite drygt. Jag har sedan i söndags lagt om min kost helt och den består nu bara av kokt mat, banan, vitt bröd med nyckelhål,gröt, proviva,verum, blåbär & hallon & grönt te. Jag har rökt 2 cigg på 5 dagar, druckit lite kaffe magen bryr sig inte om kaffet men ja det tar jag det lungt med ändå.

Jag kokade lax till middag och det blev helt okej.
Livet handlar ganska mycket om mat vad man ska äta vad man stoppar i sig, jag är less, ge mig 1 piller om dan så jag slipper bry mig. Vad är problemet?, varför ska detta drabba mig. Jag åt redan sunt innan. Godis 2 ggr mån , mkt grönt och fisk. Men ändå ska det drabba mig det är inte rättvisst. Förhoppningsvis är det gallan som har spökat i nått år om det nu är den och jag hoppas på det kan jag operera ut den fortare än kvickt. Med denna diet ska jag leva på och acceptera i några månader. Det innebär en sommar utan grill , kanske vin? festivalmat ? Glass ( Piggelin kan jag äta det kyler som) Godis och annat gott. Tänk så lyckligt lottade ni är alla där ute som kan äta vad ni vill och må gott. Jag är så avis och ledsen att min mage är så här.

Har pysslat och packat lite i dag, ska ta det mycket lungt i morgon och ladda inför min 48 h helg. Och be till gud att jag inte får en attack och tänka att det finns dom som har det värre , Godnatt

2 kommentarer:

Dessie sa...

Ja jag tycker så synd om dig. Livet är ju inte alltid rättvist men vetskapen om det gör det ju inte roligare då nåt händer för det.. Jag tycker att du ska skippa ciggara helt! Trots att det är jättebra att du dragit ned så mycket så är det ju ännu bättre att du slutar helt. Och finns det en bättre tid att sluta än nu?!=)Jättestora kramar

Inreda Mera Hemma sa...

Jag får se om jag slutar kanske kanske inte om jag slutar kommer jag inte att säga det, för jag är väl less på allas tjat. Men det är klart att det vore bäst om jag slut det håller jag med om. Det postiva med rökning & tarmproblem är enligt läkare att nikotinet har en positiv inverkan på tarmarna, dom jobbar bättre tack vare nikotinet. Människor med Crohns sjukdom rekomenderas att fortsätta röka för dom just positiva effekterna. JAg har faktiskt en i min omgivning som tycker att jag bör fortsätta just för att dom positiva effekterna. Men självklart finnas det en STÖRRE negativ sida, som lungcancer Kol astma osv osv så jag förespråkar inte rökning men dissar det inte helt. Men om jag säger att jag kanske tar ett uppehåll, så tror jag aldrig att jag kommer att säga att jag slutar för alla jag känner tjejer som killar har ALDRIG lyckats sluta helt, kan nån?