måndag 11 maj 2009

Måndag


Godmorgon!
Pigg & alert, i dag verkar det bli en solig dag, så trevligt. Värmen är redan i luften & solen skiner. Jag har nyss kommit hem från jobbet. Det har varit en mycket effektiv helg på jobbet och jag har sjåat på från morgon till kväll. I går shoppades det bland annat på stan, inte till mig själv dock. När vi kom till CK så var det packat med folk & E.M.D var där, helt galet. Måste säga att jag blir imponerad av deras sång, dom sjöng riktigt bra live. Vi tittade inte speciellt mycket utan gick runt i affärer.



Jag ögonshoppade lite & drömshoppad. Men mina proriteringar är ju huset & nya ute krukor, adressändring och andra kostnader som kommer med flytt så klädshopping får vänta ett tag.

Idag så ska jag skicka lite auktioner på tradera , jag har sålt riktigt bra. En kavaj från H&M som jag köpte för 198:- på rean, fick 401:- för den , såldes för jag tyckte 34 satt tajt så jag köpte en 36:a i stället. & en biotherm solskydd 8, köpte 2 för 129:- på bellme.se Auktionen avslutas i dag för 1 st och den är uppe i 202:- , ibland är det roligt att sälja ibland mindre. 4 år på tradera har jag så jag har väl lärt mig lite grann. 1075 st omdömen. :-) 647 i poäng. Helt okej. För ca 4 veckor sen köpte jag en tröja. En ny H&M trend vanlid tröja, 30 kr betala jag + 24 kr frakt. Den tröjan har ej dykt upp än. Och jag har mailat med tjejen. Som lovade att hon skickat den. Anade ugglor i mossen och tänkte att nej det kommer inte att komma någon tröja, så skit samma, lämna negativt omdöme och gå vidare. Men jag letade runt på tradera efter en likande. Mycket riktigt så dökt SAMMA tröa upp igen. Då har denna tjej blivit avstängd på tradera öppnat ett nytt konto och försökt sälja tröjan igen. Jag som blir lite irri. Mailar support skriver ner båda objektnr på tröjorna, och frågor om man får göra så. Denna auktion stängs ner omgående också. Jag mailar då denna tjej och frågar vad exakt hon håller på med. Och nämner att man kan inte blåsa folk och tro att det inte har konsekvenser Får tillbaka att tröjan är NU postade och jag får gärna tillbaka alla pengar ändå och att tröjan ska komma i dag. Men vilken röra. Jag säger att jag väntar till måndag och vill inte ha några pengar om jag får tröjan. Så vi får väl se. Många sådan historier och skojare finns på tradera jag har råkat ut för ca 10 stycken så man lär sig en del. Min spärrlista är lång & jag spärrar folk ganska ofta. Det dyraste jag köpt på tradera var för 1400:- det gick bra och det dyraste jag sålt var för 4350:- en gul ring och det gick bra. tradera är en super bra sid, men med mindre bättre support. Dom hinner säkert inte besvara alla mail, det var bättre förr.


Nog om tradera, nu ska vi strax åka till ny huset, det ska städas där i dag och tapetseras.

Spännande, Godmorgon!

Inga kommentarer: