söndag 5 september 2010

Håret.... faller av

Jag trodde nånstans att när man har rätt tunnt hår som jag så kanske man slipper tappa mycket hår då man slutar amma. NOPE en månad efter jag slutat så faller det av:-(

Priorin finns att köpa på Apoteket kostar då: 399 SEK
vitaminvaruhuset.se 369 SEK (Kuren räcker i 3 mån)
Jag har nu handlat Priorin för peppa upp det igen. Har gjort det 1 gång tidigare & det fungera faktiskt. Så till er  så tappar hår där ute, testa Priorin. Körde 1-2 kurer sen var det bra igen:-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Efter man slutat amma?? Trodde det var 3-4 månader efter barnet fötts...? Är vad jag hört, och det stämmer på mig, jag tppade nästan inget när jag var gravid (jag som vanligtvis tappar massor hela tiden), och för snart två månader sedan började mitt falla av!! :S INTE kul!!! Var som att någon ond hånade mig och sa: hahahahaha, inte ska du få ha tjockt och fint hår inte nä du ska inte ha nått!! Trodde jag skulle bli flint... men nu ser man i hårbotten att jag börjar ha en krans på ca 1cm långt hår! ;) Tappar dock lite mer än vanligt fortfarande! :(

Har också tänkt pröva Priorin när jag slutat amma!! Jag hoppas det funkar...!!

Kram Lina E

Elisabeth sa...

Jobbigt med håret, men tur att det bara en kortare period!

www.visageonline.se är sidan med billigare Dermalogica och andra märken också. I alla fall nån hundralapp billigare än i butik!

Inreda Mera Hemma sa...

Ja att man tappar hår i samband med graviditet är vanligt och när jag googlar på det har det inget med ammning att göra utan det är hormoner som styr allt. Jag har haft ganska tjockt hår under ammning så jag hoppas jag tappar det extra jag hade. Men hoppas nu priorinet fungerar igen!!! Lina det är inte rättvist att vi tunnhåriga ska tappa hoppas det växer ut.  tack för tipset Elisabeth ska gå in och titta

Dessie sa...

Jag har ju extremt mycket hår och har förutom att det har varit otroligt irriterande att hårstrån legat ÖVERALLT bara tyckt att det varit skönt att det blev lite tunnare.... till nu då det börjat växa ut igen.... Det ser förj---it ut då jag har luggen som verkligen står rätt upp (har även en enorm virvel i luggen) och är ca 3 cm lång! Och nu när det börjar växa tillbaka så märker man att det är myyyyyyyyyycket jag tappat. Det gjorde jag aldrig efter Liam. =)
Kram Kram